,

ساختمان هایی که الزام نصب نشت یاب گاز و مونوکسید کربن دارند

شیر حساس به زلزله طنین

کلیت الزام نصب تجهیزات ایمنی در ساختمان ها

کلیت الزام ادوات داخل ساختمان از جمله سنسور نشت گاز و سنسور نشت منواکسید کربن توسط مجموعه مقررات ملی ساختمان تعیین می گردد. مقررات ملی با توجه به بخش های متعدد به مباحث مختلف تقسیم بندی گردیده است. هر کدام از این مباحث به صورت یک کتاب تدوین و منتشر می گردند. برای مثال بخش مربوط به گازرسانی به ساختمان ها در مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان مندرج است.

الزام نصب حسگر نشت گاز و حسگر نشت منواکسید کربن در مقررات ملی ساختمان

بر اساس بند 5-7-4-17 این مبحث شیر حساس به زلزله، آشکارساز گاز و آشکارساز منواکسید کربن به عنوان تجهیزات ایمنی ساختمان در نظر گرفته است. الزام نصب حسگرهای مذکور در بند 2-5-7-4 به صراحت بیان گردیده است:

“نصب آشکارساز گاز طبیعی و آشکارساز مونواکسید کربن در موتورخانه های ساختمان های آپارتمانی مسکونی بزرگ و ساختمان آپارتمانی عمومی و ساختمان های عمومی و ساختمان های خاص الزامی است.”

قابل ذکر است که مبحث هفدهم مقررات ملی منظور از آشکار ساز گاز طبیعی همان حسگر یا سنسور گاز طبیعی است. منظور از آشکارساز مونوکسید کربن هم حسگر یا سنسور مونواکسید کربن می باشد. حسگر نشتی گاز عبارت از وسیله ای الکترونیکی که در زمان وقوع نشتی گاز در محیط ابتدا آلارم می دهد و همزمان با یک فرمان الکتریکی می تواند یک شیر شات آف برقی را فعال نماید. شیر شات آف برقی به نوبه خود جریان گاز را قطع نموده و تا باز شدن به صورت دستی در حالت بسته باقی می ماند. حسگر مونواکسید کربن همین فرایند را برای نشت مونواکسید کربن به انجام می رساند.

الزام نصب حسگر نشت گاز در ساختمان ها

برای آشنایی با دسته بندی ساختمان ها در مقررات ملی ساختمان اینجا کلیک کنید. برای آشنایی با سنسور نشتی گاز طبیعی اینجا و برای مطالعه بیشتر در خصوص سنسور نشتی مونواکسید کربن اینجا کلیک کنید. همچنین برای دریافت قیمت شیر زلزله طنین، قیمت شیر شات آف برقی و حسگر نشتی گاز و خرید از فروشگاه طنین توسعه پارس به فروشگاه مراجعه نمایید.

شیرهای برقی برای سیستم نشت و زلزله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید