, ,

هشدار تسونامی بعد از زلزله 7.6 ریشتری ژاپن

زلزله یک ژانویه 2004 ژاپن

به گزارش گاردین ژاپن بعد از سلسله زلزله هایی که شدیدترین آن 7.6 ریشتر شدت داشت برای سواحل غربی ژاپن هشدار تسونامی صادر کرد. رسیدن یک تسونامی 1.2 متری به سواحل واجیما مورد تایید قرار گرفته است. رسانه های ژاپن احتمال رسیدن امواجی با ارتفاع بیش از 5 متر را پیش بینی کرده و هشدارهای لازم را برای آن داده اند. این هشدار برای استانهای ایشی گاوا، نیگاتا و تویاماتا صادر شده است. مرجع خبر

تکان های شدیدی بین ساعات 4 تا 4:48 در تاریخ 1 ژانویه زمین را لرزاند. این تکان ها در استان ایشی گاوا ثبت شده است. شدت این شوک های زلزله در حدی بود که در فاصله 300 کیلومتری ساختمان های توکیو را نیز لرزاند.

این هشدار از ساکنین خواست به مناطق مرتفع تر پناه ببرند و در برابر امواج تسونامی ممکن مراقبت های لازم را انجام دهند. یک سخنگوی دولت در یک مصاحبه مطبوعاتی اضطراری اعلام کرد که مردم برای زلزله های بیشتر آمادگی لازم را داشته باشند. وی گفت مقامات در حال تحقیق در خصوص خسارات احتمالی زلزله های واقع شده هستند.

رسانه های ساختمانهایی فروپاشیده در ایالت ایشی گاوا را به نمایش گذاشته اند. همچنین بیش از 36 هزار خانوار فاقد برق هستند. زلزله هایی که در دریای ژاپن اتفاق می افتند در کمتر از 10 دقیقه به سواحل ژاپن می رسند. این امر بسیار سریع تر از سواحل دیگر اقیانوس آرام است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید