, ,

وندور لیست آتش نشانی شیرهای حساس به زلزله

وندور لیست آتش نشانی چیست؟

وندور لیست آتش نشانی فهرستی از شرکت هایی است که محصولات عرضه شده توسط آنها توسط سازمان آتش نشانی مورد تایید است. با توجه به اینکه شیر حساس به زلزله نیز از آیتم هایی است که از آتش سوزی و انفجار در زمان زلزله جلوگیری می کند وندور لیست آتش نشانی شیرهای حساس به زلزله نیز توسط این سازمان تدوین و در وبسایت آن سازمان منتشر شده است. بر این اساس شیرهای زلزله عرضه شده توسط شرکت هایی که در این وندورلیست هستند مورد تایید سازمان آتش نشانی است و کلیه محصولات عرضه شده خارج از این لیست مورد تایید نبوده و استفاده از آنها جایز نیست.

روند تدوین و انتشار وندور لیست آتش نشانی

وندور لیست آتش نشانی در خصوص هر محصولی با تقاضای شرکتی آغاز می شود که مدعی است محصولش گواهینامه ها و استاندارد های لازم آتش نشانی را داراست. کارشناسان آن سازمان اقدام به بررسی مدارک متعدد و صحت و اعتبار آنها نموده و بعد از اطمینان از اینکه معیارهای کیفی سازمان را برآورده می کنند اقدام به درج نام متقاضی در وندور لیست آتش نشانی می نماید.

وندورلیست ویژه شیرهای حساس به زلزله آتش نشانی

شیرهای حساس به زلزله بر اساس مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان می بایست دارای استاندارد ملی یا استاندارد بین المللی مشابه باشند. داشتن گواهینامه آزمایش لرزه ای دوره ای روی میز زلزله بر اساس آیین نامه ISIRI 10943 ، داشتن گواهینامه انجام آزمایشات مقاومت بدنه، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت مکانیکی قطعات بر اساس استاندارد ؟؟؟؟ و همچنین تاییدیه های آزمایشگاهی انطباق آنالیز مواد استفاده شده در قطعات شیر با استانداردهای مرتبط، انطباق اتصالات و انطباق ابعادی  بدنه با استانداردهای ملی و بین المللی مرتبط از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار می گیرند.

بنابراین واضح است که مصرف کننده با اطمینان بسیار بالاتری می تواند اقدام به تهیه شیر حساس به زلزله در وندورلیست  نماید. تغلبی نبودن و اصالت کالا و همچنین اعتبار تاییدیه های یک شرکت مهمترین شاخص هایی هستند که عرضه کنندگان فهرست شده در وندورلیست را از عرضه کنندگانی که در آن قرار ندارند متمایز می سازد.

شرکت طنین توسعه پارس در وندورلیست آتش نشانی

همانگونه که در خصوص شرکت طنین توسعه پارس می دانیم و تاریخچه شرکت طنین توسعه پارس حکایت از آن دارد،  اولین شیر ضد زلزله ثبت اختراع شده و طراحی شده در ایران که تجاری سازی شده و تولید شده است  توسط شرکت طنین توسعه پارس عرضه گردید. اولین گواهینامه کاربرد علامت استاندارد برای این ادوات نیز در سال 1391 برای شرکت مذکور صادر گردید. همچنین اولین شیر زلزله ایرانی و ملی که روی میز لرزان آزمایشگاه پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله توانست تاییدیه دریافت کند نیز شیر حساس به زلزله طنین بود. مضافا شرکت طنین توسعه پارس اولین آزمایشگاه کامل آزمایشات این شیرها را راه اندازی کرده و برای آن تاییدیه گرفت. بدیهی است که با این اوصاف شرکت طنین توسعه پارس باید در وندورلیست آتش نشانی شیر حساس به زلزله قرار گیرد.

البته در سالهای اولیه ورود شیرزلزله به بازار کشور این محصولات ناشناخته بود و به علت مصرف پایین و نبود موضوع صریح قانونی هنوز وندورلیست آتش نشانی برای این ادوات تدوین نشده بود. در سالهای بعدی به علت بالا رفتن میزان مصرف و اضافه شدن آن به آیتم الزامی سیستم اطفا برای ساختمان ها، وندورلیست  اهمیت یافته و نهایتا تدوین گردید.

برای دانلود وندورلیست آتش نشانی شیر زلزله اینجا کلیک کنید. برای قیمت شیر زلزله اینجا کلیک کنید و از فروشگاه بازدید فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید