,

مقایسه برند های مختلف شیرهای حساس به زلزله

مقایسه برند های شیرهای حساس به زلزله : مقایسه برندهای مختلف از هر دستگاهی به هدف یا اهدافی بستگی دارد که مصرف کننده انتظار دارد به آن برسد. این بستگی نیز متعاقبا به پاسخ این سوال مرتبط میشود که کدام یک از برندهای موجود اهداف مورد نظر برای استفاده از دستگاه را بهتر تامین مینماید. مصرف کننده شیر زلزله از نصب این دستگاه اهداف اساسی ذیل را دنبال مینماید:

  1. شیر زلزله جریان گاز را به صورت کاملا خودکار در زمان وقوع زمین لرزه خطرناک قطع نماید
  2.  شیر زلزله اختلالی در تامین عادی گاز مورد نیاز مصرف کننده ایجاد نکند
  3. بدنه شیر زلزله در حدی مقاوم باشد که خود در اثر شتاب های وارده به سازه و آسیب های احتمالی  سازه ها دچار آسیب نشود
  4. قیمت شیر حساس به زلزله در مقایسه با کیفیت وصول به اهداف نصب آن معقول و متناسب باشد
  5. جریان گاز در اثر تکان های عادی محیطی قطع نگردد
  6. طول عمر دستگاه زیاد باشد
  7. شیر ضد زلزله نصب شده ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش مناسب و در دسترس داشته باشد

 

با توجه به موارد فوق میتوان مقایسه برندهای مختلف شیرهای حساس به زلزله را انجام دارد. به طور کلی برندهایی در مقایسه ارجحیت دارند که در معیارهای فوق الذکر معدل بالاتری کسب نمایند. در ادامه مطلب حاضر سعی مینماییم مهمترین برندهای جهانی شیرهای حساس به زلزله را در مقایسه با یکدیگر بررسی کنیم. در طی مطالب همچنین به مزایای شیر حساس به زلزله طنین به عنوان اولین تولید کننده این محصول و در حال حاضر تنها تولید کننده شیر ضد زلزله با بدنه فولادی اشاره خواهیم کرد.

مهمترین هدفی که نصب شیر زلزله تعقیب مینماید قطع به موقع جریان گاز در زمان وقوع زلزله مهیب است. شیرهایی میتوانند این کارکرد را به نحو مناسب انجام دهند که حسگر (سنسور) مناسب داشته باشند. همچنین قطعات مکانیکی روان و دقیق کار خود را انجام دهند. چنین شاخصه ای زمانی تامین میگردد که مکانیسم تشخیص زلزله و انتقال فرمان روان مناسب صورت گیرد. تجربه نشان داده که حسگرهایی که از گوی استفاده میکنند مناسب تر از بقیه هستند. عمل انتقال فرمان نیز زمانی بهتر صورت میگیرد که قطعات در محیط گاز طبیعی کار نکنند.

مهمترین برندهای خارجی شیرهای حساس به زلزله در جهان عبارتند از کالیفرنیا ولو، نورث ریج، و فایرفایتر که تصاویر آنها را ذیل میبینیم:

مقایسه برند های شیرهای حساس به زلزله

مقایسه برند های شیرهای حساس به زلزله

مقایسه برند های شیرهای حساس به زلزله

از سه برند فوق شیرهای ضد زلزله فایر فایتر و نورث ریج دارای بدنه آلومینیومی هستند . آلومینیوم به علت مقاومت مکانیکی پایین، در زمان زلزله بسیار آسیب پذیر است. عدم استحکام کافی این برندها باعث شده که در بازارهای جهانی استقبال کمتری از آنها شده است. شیر حساس به زلزله کالیفرنیا ولو با بدنه آلیاژی مس آلومینیوم استحکام بسیار بالاتری دارد. این برند در حال حاضر یکی از برندهای پرفروش در جهان به حساب می آید.

یکی از مهمترین دلایلی که برندهای فوق الذکر در کشور ما یا قابلیت استفاده ندارند یا استفاده آنها کارایی ندارد این است که برای گاز پاک طراحی شده اند. با توجه به اینکه گاز ایران دارای آلودگی می باشد و از طرف دیگر قطعات مکانیکی برندهای فوق در محیط گاز طراحی شده است، بعد از مدتی آلایش گاز قطعات مکانیکی آنها را ناکارا میسازد. آلایش گاز با وارد شدن به قطعات متحرک کارکرد آنها را سخت و آستانه حساسیت آنها را به مرور زمان کاهش میدهد. یکی از مهترین معایب دیگر این برندها پشتیبانی ضعیف فنی و پس از فروش در کشور میباشد.

مهمترین برندهای شیرهای اتوماتیک قطع جریان گاز در زمان زلزله در کشور عبارتند از: طنین توسعه پارس، اسکاولو، کالیفرنیا ولو، سدید ، فای و اف آر اس. بدنه تمامی شیرهای ضد زلزله عرضه شده با برندهای مذکور به غیر از شیر حساس به زلزله طنین آلومینیومی است.

شرکت طنین توسعه پارس اولین تولید کننده شیرهای حساس به زلزله در کشور است. تاریخچه این شرکت بیانگر تلاش این شرکت دانش بنیان برای ایجاد کردن بالاترین مزیت با کمترین افزایش قیمت است. برند طنین کلیه شیرهای خود را با بدنه فولادی به بازار عرضه میکند. درست به همین دلیل در برابر آسیب های سازه ای حین زمین لرزه مقاومت کاملی دارد. بدیهی است که اگر شیر زلزله عمل کند ولی بدنه آن تحت نیروی حرکت سازه ها و نیروی اهرمی لوله های متصل شده بشکند، شیر کاملا بیهوده نصب گردیده است.

آزمایشات متعدد در آزمایشگاه مجهز شرکت طنین توسعه پارس نشان داده که بدنه شیرهای آلومینیومی همانند بدنه شیر اسکا، فای، اف آر اس قبل از اینکه لوله انحنا بردارد میشکند. این ضعف در حدی است که نصاب شیر حساس به زلزله در حین عمل نصب ترک برداشتن بدنه را حین آچارکشی مشاهده کرده است.

مقایسه برند های مختلف شیرهای حساس به زلزله

 

یکی دیگر از مزایای دیگر شیر حساس به زلزله طنین جدا کردن قطعات مکانیکی حساس از تماس با گاز است.

با توجه به اینکه سنسور و قطعات مکانیکی حساس شیرهای طنین کاملا نسبت به بدنه ایزوله شده اند گاز به آن محیط وارد نمی شود.

از طرف دیگر، محیط سنسور و قطعات واسط متحرک از محیط بیرون نیز کاملا منفک شده و آببندی شده است. این شاخصه باعث میگردد که نه جریان گاز و نه آلایش محیطی بر کارکرد لرزه ای شیر طنین اثرگذار نیست. از دیگر مزایای شیر زلزله طنین در مقایسه با برندهای دیگر آسانی نصب و عدم مزاحمت برای جریان گاز است. محصولات طنین در این حوزه همگی قابلیت نصب در جهات مختلف لوله را دارند. جهت لوله در جایی که شیر قطع کن زلزله نصب میگردد ممکن است عمودی باشد یا افقی. همچنین با هر کدام از این وضعیت ها، جریان گاز ممکن است از پایین به بالا باشد یا بالا به پایین.

شیر طنین بر خلاف برندهای دیگر برای همه این جهات قابلیت انطباق دارد. یکی دیگر از معیارهای مقایسه داشتن ضمانت نامه و خدمات پس از فروش در کشور است. شیرهای مکانیکی حساس به زلزله طنین در حال حاضر تنها محصولاتی هستند که با کارت ضمانت به مشتری تحویل داده میشوند. بر این اساس، اگر محصول عرضه شده دارای ایرادی باشد که تقصیر متوجه سازنده باشد شیر به شرکت عودت داده میشود و یک محصول دیگر جایگزین میگردد. از نظر خدمات پس از فروش نیز این شرکت ضمانت خدمات پس از فروش 10 ساله به مشتریان ارائه میدهد.

شیرهای حساس به زلزله طنین

در صورت نیاز به هر کدام از موارد ذیل لطفا روی آن کلیک کنید تا به بخش مرتبط سایت طنین مارکت هدایت شوید:

  1. خرید شیر های حساس به زلزله طنین
  2. تماس با قسمت پشتیبانی و دفتر فروش
  3.  خرید شیر شات آف برقی
  4. ساختمان هایی که الزام نصب شیر حساس به زلزله دارند
  5. ساختمان هایی که الزام به نصب شیر نشت گاز و منواکسید کربن دارند
  6. دانلود پی دی اف مبحث هفدهم مقررات ملی گاز ناظر بر شیر های حساس به زلزله
  7.  آشنایی با شیر نشت و حسگرهای نشت گاز و منواکسید کربن
  8. نحوه عملکرد شیرهای حساس به زلزله
  9. مقایسه برندهای مختلف شیرهای حساس به زلزله در ایران و جهان
  10. محل نصب شیرهای حساس به زلزله
  11. آشنایی با تاریخچه شرکت طنین توسعه پارس
  12. پرسش های متداول

شرکت طنین توسعه پارس شیرهای حساس به زلزله را از سایز 1 اینچ تا 8 اینچ و از فشار کاری 1/4 پوند تا 60 پوند تولید می کند. فهرست محصولات مذکور را می توانید ذیلا ببینید و با کلیک روی هر کدام به همان محصول در فروشگاه رهنمون شوید:

  1. شیر حساس به زلزله 1 اینچ دنده ای
  2. شیر حساس به زلزله  یک و 1/4 دنده ای
  3. شیر حساس به زلزله یک و 1/2 دنده ای
  4. شیر حساس به زلزله 2 اینچ دنده ای 
  5. شیر حساس به زلزله 2 اینچ فلنجی 1/4 پوند
  6. شیر حساس به زلزله 2 اینچ فلنجی 60 پوند
  7. شیر حساس به زلزله دو و 1/2 اینچ 1/4 پوند
  8. شیر حساس به زلزله 3 اینچ فلنجی 1/4 پوند
  9. شیر حساس به زلزله 3 اینچ فلنجی 60 پوند
  10. شیر حساس به زلزله 4 اینچ فلنجی 1/4 پوند
  11. شیر حساس به زلزله 4 اینچ فلنجی 60 پوند
  12. شیر حساس به زلزله 6 اینچ 60 پوند
  13. شیر حساس به زلزله 8 اینچ 60 پوند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید